woensdag 27 oktober 2010

Parijs, dag 3

De laatste dag. De twee vorige dagen waren al super dus deze kon ook al niet meer mislopen. Het was ook een zeer rustige dag. De voormiddag hebben we doorgebracht op een rommelmarktje genaamd Marché d'Aligre. Niet echt mijn ding maar een straatje verder was de winkelstraat dus daar zijn we een paar winkeltjes binnen gegaan. Ook heb ik er leuke schoenen gevonden. Ook waren er veel dure winkeltjes maar étage-shoppen heeft ook wel iets. 

Na de middag was het tijd om naar Villa La Roche te gaan. Een heel mooi huis van Le Corbusier. We kregen er zo van die blauwe sokjes om over onze schoenen aan te doen en we mochten de muren niet aanraken! Niets eigenlijk, maar toch vond ik het leuk en ook heel mooi. De meubels zijn heel goed gevonden en ook echt mijn smaak. 
Na een korte busrit komen we aan in Poissy. Hier staat nog Villa Savoye van Le Corbusier, een beetje hetzelfde als Villa La Roche maar groter, ook leuk. En er was ook een klein winkeltje in waar ik een leuke pennenzak heb gekocht. Ik heb er al veel complimentjes over gekregen. 

Zo dit was dan de GIP-reis, super tof en hopelijk kan ik snel terug naar Parijs want er zijn nog enorm veel dingen die ik wil zien. Ik heb toch wel al een boontje voor deze mooie stad. Mijn eerste bezoek is heel goed meegevallen. 
Tijd voor het echte werk!

villa la Roche

villa Savoye

Geen opmerkingen:

Een reactie posten