woensdag 27 oktober 2010

Interieur Kortrijk

22 oktober is het dan zover, met ABK naar Interieur Kortrijk. De grootste designbeurs van België (misschien zelfs Europa). 


Wat een vermoeiende dag. Er waren 7 hallen en een kelder die vol stonden met standen. Ik wou ze allemaal proberen te bezoeken maar dat is niet gelukt, dus heb ik er de belangrijkste uit gekozen. Te beginnen met de keukens. Voor ons GIP werk van BIAA moeten we een keuken ontwerpen en om inspiratie op te doen moeten we dus informatie verzamelen en ons inspireren op bestaande keukens. Als student kregen we niet veel informatie mee maar toch zijn we overal gaan kijken en soms ook uitleg gaan vragen, en dat heeft ook wel geholpen. 


Verder moesten we informatie zoeken over materiaal voor onze designwinkel. Ik verkoop spulletjes van Marimekko dus ik vond niet echt wat ik nodig had maar ik heb wel andere leuke dingen gezien waar ik gebruik van kan maken in mijn winkel. 


Negatieve puntjes waren er ook aan deze beurs, alles stond door elkaar. Wat wel heel vervelend was. En we wisten ook niet wat we waar moesten terugvinden. Dus eer we gevonden hadden wat we konden gebruiken, waren we al een uur verder en deden onze schouders al wat pijn van al de boekjes die we hadden meegenomen van andere leuke standen. Uiteindelijk begonnen we wat structuur te vinden en vonden we rapper wat we nodig hadden en hebben we alles wat nodig was kunnen zien in een zee van tijd. 


Verder heb ik veel gezien wat ik kan gebruiken en vond ik het een leuke dag. 


Een paar foto's van leuke dingen die ik zag:


leuke zetels voor een jongerenkamer,
of speelhoekje in een winkel

een hangmat voor in een tuin, voor er op een mooie
zonnige dag in te genieten zonder dat de zon in je ogen schijnt.

een manier om de natuur in je huis te verwerken

een bad om te genieten na een dag druk werken,
kan binnen of buiten.

een zetel voor als je gezellig naar een film bent aan het kijken zonder
in de keuken te moeten eten.

een leuke manier om veel licht te hebben.

inspiratiebron voor keuken voor gip.

functionele stoel met stopcontacten en verschuifbaar tablet voor laptop.

opbergkastjes als versiering.

een badkamer met groot raam zonder dat ze kunnen binnenkijken.

1 opmerking: